2011. november 29., kedd

Egy mise sok emberért felajánlva

"Egy mise sok emberért felajánlva éppen annyira hasznos mindegyikük számára - az Istennek való átadottságuk mértékében - mintha csak egy emberért lenne felajánlva. A nap éppen olyan könnyen világít tízezer emberre, mint egyre." 1

Ezzel a lehetőséggel élve érdemes minden misét, amelyen részt veszünk, minél több emberért felajánlani. Én eleinte a mise elején szedtem össze, hogy kikért szeretném felajánlani. Így azonban a fele kimaradt és a misét azzal töltöttem, hogy azon gondolkozzak, kit felejtettem el. Így aztán elkezdtem különféle listákat csinálni és arra tettem fel az embereket, és a misét  - az aktuális kéréseim mellett -  a listáimért ajánlom fel. Nekem ez a módszer már sok éve bevált, talán más is hasznosnak fogja találni.


1 Reginald Garrigou-Lagrange: Life Everlasting. 26. CHARITY FOR THE POOR SOULS. How Shall We Exercise This Charity. Ebben a könyvében Garrigou-Lagrange a végső dolgokról ír: a halálra való felkészülésről, meghalás folyamatáról, arról hogy azután, hogy a lélek elvált a testtől, milyen a lélek értelme és akarata, a halál pillanatában megtörténő egyéni ítéletről, a világ végi utolsó ítéletről, a pokolról, a purgatóriumról és a mennyországról.

8 megjegyzés:

Reina Nicolasa írta...

Kedves Kata!

Sokat gondolkoztam eddig, hogy vajon egy emberért ajánljam-e fel a szentmiseáldozatot, vagy pedig sokakért. Örülök, hogy írtál ez ügyben. Így hasznosabb tudok lenni!

Talán egy véglet az Udvarlóm: neki az ima = Miatyánk és Üdvözlégy. Kérdeztem tőle: hát és a másokért való ima? Erre ő: "legyen meg a te akaratod", "jöjjön el a Te országod (...) a földön is" - ebben minden benne van!

És nincs igaza? :-)

Templom Kata írta...

Kedves Reina Nicolasa,

igazán örülök, hogy így eljutott hozzád az Egyháznak ez a kérése. Pont a napokban került a kezembe Paul O'Sullivan O.P. kis könyve a purgatóriumról (http://www.ewtn.com/library/spirit/avoidprg.txt). Ennek a jó része arról szól, hogyan tudjuk segíteni a tisztítótűzben szenvedő lelkeket. Miközben elmondja azt sokféle módot, amelyeket az Egyház kimondottan kér tőlünk, hogy tegyük meg értük közbenjárásként, többször is kitér arra, hogy a hagyomány szerint a különféle közbenjáró imákkal mennyi búcsút nyerünk a saját magunk számára. Vagyis az Egyház annyira fontosnak tartja ezeket az imákat, hogy különféle búcsúkkal jutalmazza azokat. Előttünk a terített asztal, természetesen mindenki annyit vesz el onnét, amennyit akar.

Szeretettel:
Kata

Ági írta...

Kedves KAta!

Olyan jó, hogy ezt leírtad! Eztán én is így fogom csinálni.

Az imaszándékaimat már próbálom egy ideje rendszerezni, hogy hosszabb időre ne maradjon ki semmi, mert annyi mindenért lenne fontos imádkozni. Próbáltam beosztani úgy, hogy a hét minden napjára jusson egy-egy fontosabb szándék, meg persze vannak olyan dolgok, amiért minden nap kell imádkozni. Bizonytalan voltam, hogy jó-e ez így, hogy listázom a kéréseket. Szerinted ezeket mind fel lehet ajánlani egy misén? És az nem baj, ha nem tudom ezeket mind fejben tartani (eddig úgy gondoltam, fontos konkrétan magára a szándékra gondolni ima közben).
Te hogy gondolod?
Köszönöm!
Ági

Templom Kata írta...

Kedves Ági,

köszönöm szépen a visszajelzést.

Hát, az Egyház azt tanítja, hogy egy misét bárhány szándékért fel lehet ajánlani, mert végtelen az értéke. Garrigou-Lagrange egy pár mondattal az idézett fölött Aquinói Szent Tamásra hivatkozik (Summa IIIa, q. 79, a. 5.), aki ezt állítja.

Szerintem a listák pont arra jók, hogy az ember nem tud egy mennyiségen túli kérést a fejében tartani. Nyilván komolyan kell venni a kéréseket és ennek megfelelően ezeket a listákat újra és újra végig kell gondolni, de nem hiszem, hogy erre a legmegfelelőbb idő pont a szentmise lenne. :)

Szeretettel:
Kata

szilvikém írta...

Az én módszerem gyerekes: Azt mondom Máriának, Mami, a te szándékaid fontosabbak, jobban tudod, mire van szükség, felajánlom a te szándékodra a misét, meg a többit is, és kérlek, h. te meg imádkozz az én szándékaimért.( Asszem jól járok, üzletileg.... ) Igazából mindig azt élem át, mindig, hogy ez egyfajta lemondás..., hiába tudom, hogy én ezzel csak "nyerek". Szeretet nélkül nem tudom megtenni.

Ági írta...

Kedves Kata!
Köszönöm szépen!
Ezen a héten az imaéletem rendszerezésével foglalkoztam és olyan szépen letisztult bennem minden. Sokszor van úgy, hogy kérdeznék még, de várok egy kicsit és megjön a válasz, mielőtt még feltenném a kérdést. :)
Szép hétvégét!
Ági

Mária írta...

Kedves Kata,
megörültem ennek a bejegyzésednek... Az utóbbi időben egyre többen vannak, szűkebb és tágabb köreimben, akikért úgy érzem, imádkoznom kell, s így jó, h. a lista segítségével mindnyájukért egyszerre is felajánlhatom a szentmisét.

Templom Kata írta...

Kedves Mária,

köszönöm szépen. Én egyébként a másokért való imában is használok listákat :)

Szeretettel:
Kata